Antifriz je važan samo zimi ili i leti?

Antifriz - rashladna tečnost

Antifriz je, pored motornog ulja i goriva jedna od tri najvažnijie tečnosti u vašem automobilu. Drugo ime za antifriz je i rashladna tečnost.  Stoga je i osnovna uloga antifriza jasna, a to je da rashladi motor, tj. da temperaturu motora drži na optimalnoj. Međutim, zašto za tu svrhu onda ne koristimo vodu?

Razloga za korišćenje antifriza umesto vode je nekoliko:

  1. Antifriz sprečava zaleđivanje tečnosti na niskim temperaturama

Tokom zime, voda koja hladi blok motora može se zalediti. S obzirom na to da voda zauzima veću zapreminu u zaleđenom stanju nego u tečnom, kada led počne da se širi može doći do ozbiljnih oštećenja motora. Uloga antifriza je da spusti tačku smrzavanja mešavine na nivo na kom je bezbedno da do takve situacije neće doći.

Antifirz za zimu

  1. Antifriz sprečava isparavanje tečnosti

U letnjim danima tečnost u rashladnom sistemu je često na temperaturama koje su bliske temperaturi ključanja vode (90-100°C). Ako bi se u sistemu našla čista voda, ona bi brzo isparila i sistem bi ostao bez tečnosti neophodne za hlađenje motora. Jasno je da ovakva situacija, takođe, može dovesti do ozbiljnih oštećenja motora. Uloga antifriza je da poveća tačku ključanja tečnosti u rashladnom sistemu vozila i na taj način je spreči da pređe u gasovito stanje i ispari.

Temepratura antifriz

  1. Antifriz ima antikorozivna svojstva

Čuva metalne delove motora, hladnjaka i ostalih komponenti sistema za hlađenje.

Osim gore navedenih svojstava, antifriz ima i druga svojstva. Neka od njih su: sprečava penušanje, sprečava taloženje, sprečava stvaranje kamenca, podmazujuća svojstva…

Kao što nije preporučljivo koristiti čistu vodu, tako nije preporučljivo ni koristiti čist antifriz. Najbolji rezultati se postižu mešavinom optimalnih količina vode i antifriza. Najbolje je koristiti destilovanu vodu, jer se na taj način izbegava stvaranje kamenca. Takođe, nikada nemojte mešati različite tipove antifriza.

Što se tiče samih oznaka za antifriz, ima ih jako puno i postalo je veoma komplikovano. Međutim na našem tržištu možete naći dve vrste antifirza G11 i G12.

„Klasični“ antifriz se obično naziva G11. Uglavnom je plave, zelene ili žute boje. Sadrži fosfate, nitrite, amine i silikate. Nivo silikata u G11 varira. Nekada je bio 1000 ppm, ali je opao do 250 ppm, što znači da može da se meša sa drugim vrstama antifriza bez ozbiljnih posledica (u relativno kratkom roku). Ipak, to ne preporučujemo.

G12 je uglavnom crvene ili roze boje. G12+ je uglavnom crven ili ljubičast i navodno može da se meša i sa G11 i sa G12. Postoji i G12++, koji je najčešće ljubičast.

Naša preporuka i savet je da i pred letnju i zimsku sezonu između ostalog proverite i nivo tečnosti antifriza u vašem automobilu kako bi bili sigurni da je vaš automobil spreman za ekstremne temperature.

Provera antifriza

Za više informacija o našoj aktuelnoj ponudi rent a car vozila, posetite naš sajt i slobodno nas kontaktirajte.

2 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *